УЧИЛИЩЕ ЗА РОДИТЕЛИ С ЙОАВ ШОХАМ
по метода на Индивидуалната психология
Детето се ражда без „указания“. Затова ние, родителите, се нуждаем от насоки и подкрепа, в отглеждането и възпитанието на децата си.
Как да се се справите, и то без да правите компромиси, с:
Как да се се справите, без да правите компромиси, с:
-
- Тръшкането;
- Неизпълнението;
- Правенето на пук;
- Плачът, когато им откажете нещо;
- Тропането с крак;
- Правенето, че не ви чуват;
Как да спрете със:
-
- Заплахите;
- Викането;
- Повтарянето на едно и също безрезултатно;
- Разрешаването на всичко, което поискат;
- Чувството за вина;
Как да преодолеете страховете, лимитиращите вярвания и да премахнете:
-
- Чувството на безизходица;
- Усещането, че правите нещо нередно;
- Съмненията ви, дали се справяте;
- Чувството за вина?
Регистрационна форма за участие в Група за родители.
Групата е с продължителност десет седмици.
Учебен план на програмата:
Кутия с инструменти за начинаещи
-
- Родителски цели и ефективно образование
Какво искаме за нашите деца?
Какви ценности ни водят?
Какво можем да направим, за да стигнем до там?
И какво правим, което ни отвежда другаде?
Какво да правите по време и след събития, в по-спокойно време, за да повлияете по-добре на образователния процес. - Нуждата от принадлежност
Принципът на Адлериан за необходимостта да се чувства „принадлежност“.
Определяне на ключовите компоненти:
Кога чувстваме, че принадлежим и как се проявява? - Нуждата от принадлежност и лошо поведение:
Какво се случва, когато не принадлежим, поведение с положителни или отрицателни ефекти.
Съсредоточете се върху: свръхвнимание и борби за власт.
Излизане от този цикъл. - Внимание
Как да слушаме активно, така че децата да говорят и споделят.
Как можем наистина да слушаме и да практикуваме емпатично слушане? Как се свързва с устойчивостта на детето ни?
Каква е връзката между слушането и емоционалното осъзнаване?
Как можем да насърчим децата да споделят и да развият ефективни умения за слушане? - Насърчаване
Значението на насърчението: Силата на добрата дума. Какво е насърчение? Как се различава от похвалата? Как се отразява на растежа на детето? Как насърчаването може да е от полза за ежедневните ни взаимодействия с децата? Нека се свържем с нашата вътрешна сила.
- Родителски цели и ефективно образование
Обобщение на програмата и инструментите до момента.
Среща, която носи усмивки 🙂
Учебна програма на програмата: напреднали
- Родителска власт
Изобразяване на родителски програми през годините.
Плюсове и минуси за всеки дневен ред.
Постигане на сътрудничество. - Граници и последствия
Избор на граници: моделът „улично осветление“.
Поставяне на граници
Наказания и/или последствия? Разходи и ефекти от изборите, които детето прави. - Братя и сестри
Редът на раждане и неговите ефекти върху личностното формиране на децата.
За детските битки: положителни и отрицателни ефекти.
Намеса като родители. - Семеен климат
За средата на домакинството
И неговите ефекти върху оформянето на личността и начина на живот на децата - Родителско партньорство
Поддържане взаимно – защо и как
Значението на взаимното вземане на решения
Обобщение на програмата и инструментите до момента 🙂
Кой е Йоав Шохам
Водещ на дългоочаквания уъркшоп ще бъде високоуважавания лектор, терапевт и обучител Йоав Шохам.
2011, работи като дизайнер на оборудване за детски площадки.
Йоав има 25 годинни опит като водещ на групи за родители, терапия на двойки, автор на уъркшопи и лекции, посветени на индивидуалната психология и в частност Окуражаването. Познат и уважаван специалист и преподавател в Европа, в Америка и Австралия. Води своите лекции и терапевтична работа основно онлайн. Представянето му не може да е кратко, тъй като неговия опит и квалификации са изключително богати. Но ето няколко думи:
- 34 години практикува като терапевт и консултант;
- 14 години обучава екипи в училища и детски градини;
- 28 години води групи за родители;
- 26 години прави индивидуална терапия, терапия на двойки и на групи;
Адлер Институт България тел: 0889 928 289 www.adlerinstitute.bg
8 години е член на борда на директорите на международния комитет Adlerian Summer
Schools and Institutes „ICASSI“ (2007-2010), (2016-2019)
Образование:
- B.A. Counseling and Guidance Haifa University 1978
- M.A. Counseling and Guidance Haifa University 1996
- Лидер на групи за родители, Adler Institute, Tel Aviv 1993
- Лидер на учители и педагози, Adler Institute, Tel Aviv 1993
- Игрова терапия, Ministry of Education, Acre 1998
- Фамилна терапия и терапия за двойки, Adler Institute, Tel Aviv 2000
- Mind Body Skills Center of Mind Body Medicine, Israel 2006
- Cognitive Behavior Treatment Mashabim, Kiryat- Shmona 2008
- Психотерапия в Adler Institute, Herzliya 2011
ПРЕВОДАЧ:
Преводът ще бъде в ръцете на нашия колега, приятел, професионалист, индивидуален психолог – Антон Сукманов. Той е заклет преводач и професионализма му ще помогне на всички учаснтици да прескочат езиковата бариера и да вникнат в същността на темата.